Heb je een tekst nodig voor op je website? Of gaat het puur om een advertentie, social media bericht of productinformatie tekst? Bij elke tekst die geschreven wordt om ervoor te zorgen dat jouw klanten overtuigd worden is het verstandig om rekening te houden met een paar zaken. Je schrijft een tekst natuurlijk niet zomaar, je wil dat klanten interesse krijgen nadat ze deze tekst lezen. Je kunt hier een online marketing bureau uit Haarlem voor inschakelen, of je doet het zelf met deze tips.
Doelgroep bepalen
Voordat je begint met het schrijven van een tekst zul je moeten weten wie jouw doelgroep is. Dit zijn de mensen waar jij je teksten op richt, de groep met mensen hebben allemaal iets met elkaar gemeen. Dit kan te maken hebben met leeftijd, interesses, demografie, geslacht en nog veel meer. Heb jij je doelgroep nog niet bepaald? Dan is het verstandig om dit eerst vast te leggen voordat je begint met het schrijven van een marketing tekst. Je kunt dit helemaal zelf oppakken of op zoek gaan naar een online marketing bureau uit Haarlem. Het online marketing bureau uit Haarlem gaat samen met jou kijken wie jouw ideale klant is.
Schrijfstijl
Nadat jouw doelgroep bepaald is kun je kijken naar welke schrijfstijl passend is. Dit is zeer belangrijk omdat je wil dat de klant zich aangesproken voelt, er moet sprake zijn van affiniteit met de schrijver. De schrijfstijl wordt geassocieerd met het product, indien dit niet past bij het product zullen mensen het niet kopen. Stel je voor dat je een hip product verkoopt dat zich richt op jongeren, als hier een saaie tekst bij staat dat niet interessant is zullen de lezers niet gestimuleerd worden om over te gaan tot aankoop. Je kunt in je huisstijl sheet vastleggen hoe de schrijfstijl eruit ziet, bijvoorbeeld door ‘je’ of ‘u’ te gebruiken, vlot en speels te schrijven of wat formeler te schrijven. Vind je het lastig om te bepalen welke schrijfstijl past bij de doelgroep? Zoek dan naar een online marketing bureau uit Haarlem en laat je helpen.
Formule
Nu je precies weet op wie de tekst gericht moet worden en hoe de schrijfstijl eruit ziet kun je een formule gebruiken om een marketing tekst te schrijven. Als je zomaar wat neerzet dan is er een grote kans dat mensen snel afdwalen, vooral bij lange teksten. Door de AIDA-formule te gebruiken weet je zeker dat je de juiste volgorde gebruikt. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire, Action. Dit betekent dus dat je eerst iets schrijft wat de aandacht te pakken krijgt, schrijf bijvoorbeeld over het feit dat dit iets nieuws is wat nog nooit eerder vertoond is. Vervolgens laat je de lezer weten waarom dit product zo interessant is, dit maakt jouw product uniek. Daarna geef je de lezer een aanbieding en laat je ze over gaan op actie door bijvoorbeeld een link in te voegen waar zij direct kunnen kopen.
Een online marketing bureau uit Haarlem zoeken
Vind je teksten schrijven nog steeds lastig? Zoek dan naar een online marketing bureau uit Haarlem. Een online marketing bureau uit Haarlem of een andere stad kan jou helpen met onder meer het schrijven van pakkende teksten.