De telefoonservice uitbesteden

De telefoonservice uitbestedenkan in sommige situaties een goede zet zijn. Het bellen met (potentiële) klanten kan soms veel tijd in beslag nemen. Als je continu gebeld wordt tijdens het werken, dan zal dit zeker ten koste gaan van de productiviteit. Niet alleen kost het bellen zelf tijd, maar je moet ook steeds controleren waar je gebleven was. Kies je ervoor om een specialist in te schakelen, dan kun je er zeker van zijn dat je klanten keer op keer goed geholpen worden. Bij een professionele telefoonservice weet men namelijk exact hoe ze de klant op een fijne manier te woord kunnen staan. Ondertussen kunnen jij en je werknemers zich bezighouden met jullie gebruikelijke werkzaamheden. Daardoor is het bedrijf een stuk productiever.

Hoe werkt de telefoonservice uitbesteden?

Of de telefoonservice uitbesteden verstandig is, is afhankelijk van het type werk je verricht. Het blijkt uit onderzoek dat je na ongeveer 20 minuten werken opgaat in je bezigheden. Oftewel, je komt dan in een bepaalde flow en zit goed in het werk. Wordt je gebeld, dan verandert deze mentale toestand. Is het voor jou belangrijk om aan één stuk door geconcentreerd te kunnen werken? Dan is de telefoonservice uitbesteden verstandig. Doordat de specialisten van de telefoonservice de telefoon opnemen wordt je niet langer gestoord.

De manier waarop de telefoonservice klanten te woord staat, is afhankelijk van je eigen wensen. In vrijwel alle gevallen zullen de specialisten die de telefoon voor je opnemen een lijst bijhouden. Daarin wordt bijvoorbeeld genoteerd welke nummers jij persoonlijk nog terug kunt bellen. In principe heeft de telefoonservice uitbesteden dus veel weg van het inhuren van een telefonist(e). Het grote verschil is alleen dat je meer flexibiliteit hebt. Je kunt namelijk altijd stoppen met de telefoonservice uitbesteden, terwijl een telefoniste vaak onder een contract werkt.

Stoor jij je aan de telefoon?

Iedere drukke ondernemer zal zich wel eens gestoord hebben aan zijn ringtone. Als je net lekker aan het werk bent, zit je niet te wachten op een telefoontje. Vooral als je al een paar keer gebeld hebt, kan het zoveelste telefoontje erg storend zijn. Als je eigenlijk niet de tijd hebt om te bellen of enigszins geërgerd bent, is dat vaak over de telefoon te horen. Dat wil je voorkomen, want ook bij jou staat klantvriendelijkheid uiteraard hoog in het vaandel. Nog een reden dus om je eens in de telefoonservice tarieven te verdiepen! Dit zal in de praktijk erg meevallen en is vaak zeker de moeite waard.

De klantenservice uitbesteden?

Of het uitbesteden van de klantenservice nu wel of niet verstandig is, is afhankelijk van het bedrijf in kwestie. In veel gevallen scheelt het enorm als een telefoonservice dit van je overneemt. Sommige ondernemers halen juist plezier uit het bellen met hun klanten. Wanneer dat het geval is, kun je er uiteraard ook voor kiezen om je klanten wel te woord te staan. Uiteindelijk is de keuze dus geheel aan jou. Mocht je een telefoonservice in willen schakelen, dan is telefoonservice vergelijken geen onverstandige zet.

Telefoonservice uitbesteden? Bij Secretaria word je compleet ontzorgd!

Author: RvE