Dankzij technologie hoeft je niet langer te vertrouwen op traditionele manieren om jouw doelgroep te bereiken en daarom kiezen veel ondernemingen ervoor om een website laten maken. Een aanwezigheid op het web en op sociale media is namelijk essentieel geworden. Bedrijfseigenaren weten dat een website hun bedrijf ten goede zal komen. Als jouw bedrijf nog niet online is en je de vruchten wilt plukken van de vele voordelen die de online ruimte biedt, ben je waarschijnlijk op zoek naar een goede webbouwer. Wij hebben daarom wat tips verzameld zodat je weet waar je rekening mee moet houden bij het laten maken van een effectieve en opvallende website.
Plan vooruit en neem de tijd om een website te laten maken
Voordat je alle toeters en bellen toevoegt die jouw website esthetisch aantrekkelijk maken, moet je het planningsproces uitvoeren en moet het bouwteam de basis leggen voor een goede structuur. De onderscheidende factor tussen een succesvolle en een sombere website is de hoeveelheid tijd die je erin investeert. Een goede planning vergroot het aantal potentiële klanten die je aantrekt. Denk ik de planningsfase vooral wat je precies wil bereiken met je website en wat je doelen zijn. Wil je dingen verkopen, meer naamsbekendheid of je diensten aantrekkelijk aanbieden? Het antwoord op deze vragen helpen je op weg.
Een goed ontwerp: De kracht van creativiteit op het web
Als jouw website tien jaar oud is en geen persoonlijkheid en karakter uitstraalt, is het misschien tijd om het stoffige ontwerp te upgraden. Laat je publiek verrassen met een frisse, moderne look die jouw merkstatus zal verbeteren. Omdat er veel bedrijven hun website laten maken heb je toegang tot een een groot scala aan ontwerpen. Onderzoek trends en stijlen die het beste bij jouw merk passen. Kopieer jouw concurrenten niet en kies niet voor een stijl die niet past bij wie je bent en wat je doet. Bedenk ook dat een goed webdesignbureau zoals Nowweb je advies kan gaven als je een website wil laten maken.
Doelgericht en doelgroepspecifiek: Wie wil je op welke wijze bereiken?
Een website is ontworpen met voldoende ruimte voor alles wat jouw bedrijf doet en met aandacht voor de behoeften van je klanten. Om er een win-win voor zowel jou als jouw klanten van te maken, moet je overwegen hoe je het ontwerp het beste kunt afstemmen op hun behoeften.
Voordat je begint met het laten maken van jouw website, moet jij je afvragen welk doel deze zal dienen en wie de doelgroep zal zijn. Maak een lijst van wat je met jouw website wilt bereiken en welke boodschap je aan jouw publiek wilt overbrengen. Zorg ervoor dat je een website laat maken die jouw bedrijfswensen duidelijk voor ogen heeft.
Een mobielvriendelijke website wordt steeds belangrijker
Het meeste websiteverkeer is tegenwoordig afkomstig van mobiele gebruikers. Als je dus een website laat maken moet de navigatie op smartphones en tablets zo moeiteloos mogelijk zijn. Als jouw site niet is ontworpen met het oog op mobiele gebruikers, loopt je waarschijnlijk bezoekers mis. Wilt je een breder publiek trekken, hoger scoren in zoekmachines en de concurrentie overtreffen? Zorg ervoor dat tekst, afbeeldingen en video’s zowel goed op een mobiel apparaat als op een desktop computer te zien zijn.
Tot slot: het prijskaartje
We hebben de neiging om rekening te houden met de kosten van alles wat we nodig hebben en sommige dingen zijn echt veel geld waard. Je website is er een van. Investeer er nu dus in en zorg voor meer klanten en meer hits voor jouw bedrijf.