Hoe je online marketing kunt gebruiken bij het generen van meer bezoekersaantallen

Iedere ondernemer weet hoe belangrijk het tegenwoordig is om vindbaar te zijn online. In de huidige digitale samenleving is het heel gewoon om naar producten en diensten op het wijde web te zoeken. De tijd dat men gebruik maakte van offline marketing is eigenlijk zo goed als voorbij. Als nieuwe ondernemer of wanneer je net een nieuwe website hebt gelanceerd, is het dan ook van essentieel belang om te investeren in Online Marketing. Toch is het nog niet voor iedere ondernemer duidelijk hoe online marketing kan bijdragen bij het generen van meer bezoekersaantallen (en uiteindelijk dus ook meer klandizie) op je website. Daarom vertellen we hier in dit artikel wat meer over.

Concurrentiestrijd online


De voornaamste reden om online marketing toe te passen is omdat de concurrentie het nu eenmaal ook doet. Dat klinkt misschien een beetje vreemd, want je hebt immers altijd geleerd om anderen niet na te doen. In dit geval is het echter een goede keuze om je wel te laten leiden door de huidige trends. Wanneer al jouw concurrenten eenvoudig online te vinden zijn, kan jij eigenlijk niet achterblijven. Anders loop je een groot deel van potentiële klanten mis.

Een groot voordeel van online marketing ten opzichte van offline marketing is dat het speelveld genivelleerd is. Zowel grote als kleine spelers maken evenveel kans om hoog te scoren in zoekmachines. Zolang ze maar de juiste technieken gebruiken. Daarom is zelfs social media marketing uitbesteden een goede keuze. Online marketing is heel complex en verandert voortdurend. Zo weet je in elk geval zeker dat dit op de juiste manier wordt gedaan.

Het belang van zoekmachines


Tegenwoordig kijken mensen vrijwel nooit meer in kranten of naar flyers als ze op zoek zijn naar bepaalde producten of diensten. Ze wachten niet tot een bepaalde reclamevorm zomaar op hun deurmat verschijnt. Ze gaan zelf op onderzoek uit. En dat is ook een stuk gemakkelijker geworden door de digitale wereld. Je hoeft enkel een zoekmachine te openen, een zoekopdracht in te vullen en je krijgt direct honderden en soms zelfs duizenden hits voorgeschoteld. Hierdoor is hetgeen wat je zoekt snel gevonden.

Het belang van zoekmachines is dus heel groot. Niet alleen voor particulieren, maar zeker ook voor bedrijven. Dit is hetgeen waar ze op moeten scoren om gevonden te kunnen worden. Zoekmachine optimalisatie speelt hier een belangrijke rol bij. Hoe hoger je scoort in zoekmachines, hoe groter de kans dat potentiële klanten je snel vinden. Uit onderzoek blijft dat men meestal niet verder scrolt dan de eerste of soms de tweede pagina. Daarom is het aan jou als ondernemer de taak om hoog op de eerste pagina terecht te komen. Zo bereik je een grotere doelgroep, wat uiteindelijk ook leidt tot meer conversie.

Er zijn verschillende manieren waarop je hoger kunt scoren in Google. Een van de meest gebruikte methodes door ondernemers is google ads. Dit is een speciale advertentiemogelijkheid van Google, waarmee je gericht kunt adverteren en meer mensen naar je website kunt lokken. Een Google AdWords campagne opstellen is echter lastiger dan je denkt. Om zoveel mogelijk clicks tegen een zo laag mogelijke prijs te krijgen, is een goede strategie nodig. Laat je daarom altijd helpen door een google partner, zodat je zeker weet dart jouw campagne zo voordelig mogelijk zal zijn.

Author: RvE